معرفی بهترین وب‌ سایت‌ های کراودفاندینگ

پلتفرم‌های کراودفاندینگ

با افزایش کاربرد کراودفاندینگ به عنوان محبوب‌ترین روش تأمین پول برای پروژه‌های تجاری، تعداد وب‌سایت‌های قابل‌دسترس جهت میزبانی از کمپین‌های سرمایه‌گذاری نیز بیشتر شده است.

وب‌سایت‌های متعددی برای کراودفاندینگ وجود دارند که برخی از آن‌ها توانسته‌اند شهرت قابل‌ملاحظه‌ای را به دست آورند. تحقیق در مورد وب‌سایت‌های مختلف پیش از ملحق شدن به آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و پیش از انتخاب پلتفرم موردنظر، باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید.

نکات مهم برای انتخاب پلتفرم مناسب

– نوع سرمایه‌گذاران: سرمایه‌گذاران فردی، تجاری و سازمانی می‌توانند حامی مالی پروژه‌های کراودفاندینگ باشند. اما برخی پلتفرم‌ها تنها با یک نوع خاص از سرمایه‌گذاران همکاری می‌کنند.

– هزینه‌ها: پلتفرم‌های مختلف دارای ساختار متفاوت جهت قیمت‌گذاری روی سرویس‌های خود هستند. نرخ هزینه‌های قانونی و همچنین هزینه‌های مربوط به تنظیم، مدیریت، موفقیت، معاملات، کمیسیون و غیره بین پلتفرم‌های مختلف فرق می‌کند.

– نوع پلتفرم: برخی پلتفرم‌ها تنها یک صفحه هستند که کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران را گرد هم جمع می‌کند. پلتفرم‌های دیگری نیز وجود دارند که با ارائه پشتیبانی و توصیه کمپین‌های مناسب، نقش مؤثرتری ایفا می‌کنند.

– طراحی و قالب پلتفرم: هر وب‌سایت، دارای مدل، طرح‌بندی و فرایند تعهد انحصاری خود است که موجب جذب انواع خاصی از سرمایه‌گذاران می‌شود. آگاهی از موارد حائز اهمیت نزد سرمایه‌گذاران و پلتفرم‌های موردعلاقه آن‌ها، به انتخاب گزینه مناسب برای تجارت شما و افزایش احتمال رسیدن به هدف مالی مربوطه کمک می‌کند.

– امنیت: آیا سرمایه‌گذاران از واگذاری پول خود به یک وب‌سایت احساس امنیت می‌کنند؟ شما باید از امنیت و رعایت نکات قانونی وب‌سایت انتخابی خود حین رسیدگی به تراکنش‌های مالی، اطمینان حاصل کنید.

– وب‌سایت‌های عمومی یا خصوصی: پلتفرم‌های متفاوت روی انواع مختلف از پروژه‌ها متمرکز شده‌اند. به علاوه، پلتفرم‌هایی در فضای آنلاین وجود دارند که به طور خاص برای انواع خاصی از پروژه‌ها در نظر گرفته شده‌اند، از امور خیریه گرفته تا محصولات فناورانه.

بهترین وب ‌سایت ‌های کراودفاندینگ خارجی و ایرانی

حال که از نکات مربوط به انتخاب پلتفرم مناسب آگاه شدید، نوبت به معرفی بهترین وب ‌سایت ‌های کراودفاندینگ می‌رسد.

وب‌سایت Kickstarter – این پلتفرم تأمین سرمایه مخصوص ابتکارات و پروژه‌های خلاقانه است.

وب‌سایت Indiegogo – این وب‌سایت تأمین سرمایه تقریبا برای تحقق بخشی به هر نوع ایده یا راه‌اندازی هر پروژه یا کسب‌وکاری مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وب‌سایت Back Her Business – این وب‌سایت تأمین مالی برای کارآفرینان زن اختصاص دارد. در این پلتفرم، تأمین سرمایه جمعی از طریق رقابت‌هایی صورت می‌گیرد که در طول سال برگزار می‌شوند و زمان آن‌ها محدود است.

– وب‌سایت GoFundMe – این وب‌سایت به افراد اجازه می‌دهد تا برای رویدادهای مختلف زندگی خود، مثل برگزاری جشن‌ها، فارغ‌التحصیلی و غیره و همین‌طور رویدادهای ناخوشایندی مثل تصادف و بیماری پول جمع کنند.

وب‌سایت Lending Club – این پلتفرم به اعضای خود کمک می‌کند تا بدهی‌های پربهره خود را پرداخت کرده، پول خود را پس‌انداز کنند و آینده مالی خود را در دست بگیرند.

– وب‌سایت ایرانی کارآفرینان: نمایش ایده‌ها و محصولات، ایجاد دایره المعارف مشاغل، نمایش ایده‌ها و توانمندی‌های نواحی محروم و غیر صنعتی، ایجاد پیوند بین سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده، بازاریابی برای محصولات و غیره از جمله خدمات این وب‌سایت هستند.

– وب‌سایت ایرانی حامی جو: این وب‌سایت همانند سایر پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی، رابطی بین صاحبان ایده و حامیان آن‌ها است.

–  وب‌سایت ایرانی فاندوران: فاندوران با ایجاد کانونی از پشتیبانان و صاحبان ایده‌های نوآورانه، بستری فراهم می‌کند تا همه اعضای این کانون با کمک هم ایده‌ها و طرح‌های خود را اجرا کنند.

اگر ایده یا محصولی برای معرفی و تقاضای سرمایه برای پیاده‌سازی آن دارید، بهتر است پیش از مراجعه به هر یک از این وب‌سایت‌ها، مزایا و معایب کراودفاندینگ را با دقت مطالعه کنید. لینک شود به مقاله مزایا و معایب کراودفاندینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *