تورم؛ یک کوه یا مسیری برای ترسیم آینده!

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در پایان یک روز کاری شلوغ، دیجی‌کالا را چک کرده‌اید و در کمال ناراحتی، قیمت کالاهای مورد نیاز شما دوباره افزایش یافته است. عصر دیجیتال، با راه‌حل‌های بی‌شمار فین‌تک، از فشار و کشش تورم درامان نیست. به‌خصوص در دوران اخیر، با افزایش نرخ تورم جهانی، ابر تاریکی بر سر کارآفرینان موج می‌زند. اما اگر به شما بگویم که داستان تماما عذاب‌آور نیست چه؟

برخلاف تصور رایج که استرس مالی در دوران تورم همواره منجر به کاهش رفاه می‌شود، یک مطالعه پیشگامانه نشان داد که یک پوشش امن وجود دارد. دکتر النا مارتینز و دکتر برایان کیم دریافتند که کارآفرینانی که تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ را در فرآیند تصمیم‌گیری خود به‌کار می‌برند، نه‌تنها تصمیمات مالی راهبردی و آگاهانه‌تری می‌گیرند، بلکه استرس کمتر و رفاه کلی بهتری را در مقایسه با سایرین، تجربه می‌کنند.

چرا؟

تجزیه و تحلیل عظیم داده‌ها به این کارآفرینان، آینده‌نگری و چابکی ارائه می‌دهد. به‌جای واکنش به تغییرات بازار، آنها اغلب یک گام جلوتر بودند، پیش‌بینی کرده و براساس راهبرد عمل کرده‌اند. این موضع پیشگیرانه اضطراب مرتبط با ماهیت غیرقابل پیش بینی تورم را کاهش داد.

این پژوهش, برای استارت‌آپ‌هایی که در این شرایط پرفرازونشیب حرکت می‌کنند، توصیه‌ای واضح دارد: در تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کنید. اما نه فقط بر روی ابزار یا راهبرد. همکاری با راه‌حل‌های فین‌تک که بینش‌های هم‌زمان و تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده را ارائه می‌دهند، بسیار مهم است. چنین ابزارهایی نه تنها از سلامت مالی کسب و کار شما محافظت می‌کنند، بلکه مراقب رفاه شخصی شما نیز خواهد بود.

تورم ممکن است یک کوه باشد اما با ابزارهای مناسب، می‌توانید بهترین مسیر را برای آینده ترسیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *