آینده پرداخت‌ها، دیجیتالی یا سنتی

تصور کنید، کمتر از دو دهه قبل، از فردی می‌خواستند که به جای کشیدن کارت یا تحویل پول نقد، به سادگی ساعت خود را تکان دهد تا هزینه ناهار خود را بپردازد. احتمالا تصور وی, شبیه صحنه ای از یک فیلم علمی تخیلی به نظر می‌رسیده‌است. با این حال، امروز، این واقعیت زندگی ماست. اما آینده پرداخت کجاست؟ یافته‌ها ممکن است بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم، شگفت‌انگیز باشند.

بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که آینده کاملاً دیجیتالی است « ارزهای دیجیتال، پرداخت‌های بیومتریک و تراکنش‌های نامرئی». با این حال، مطالعه اخیر از آینده پژوهشی نشان می‌دهد در حالی که نوآوری‌های دیجیتال همچنان در حال رشد هستند، ارزشی که مردم برای ملموس بودن و تشریفات در پرداخت‌ها قائل هستند، به‌ویژه در گروه‌های فرهنگی و سنی خاص، تجدید حیات غیرمنتظره‌ای دارد.

به عنوان مثال، در ژاپن، عمل مبادله پول فیزیکی، که به طور مرتب تا شده و ارائه می‌شود، اهمیت فرهنگی بنیادی دارد. به طور مشابه، برخی از جمعیت‌های قدیمی‌تر در فیزیکی بودن پرداخت اصرار دارند، و آن را به‌عنوان لحظه‌ای برای توقف و ارزیابی می‌بینند.

این اطلاعات برای استارت آپ های فین تک چه معنایی دارد؟

میتوان گفت: مراقب باشید، در حالی که مرزهای نوآوری دیجیتال به سرعت پیش می‌رود، مهم است که اهمیت تعاملات ملموس را نیز نادیده نگیریم. راه‌حل‌های ترکیبی که راحتی پرداخت‌های دیجیتال را با تشریفات فیزیکی ترکیب می‌کنند، می‌توانند بازی را تغییر دهند.

در آینده پرداخت‌ها، باید فضایی برای مدرن‌ها و سنتی‌های گرانقدر وجود داشته باشد. در پیمایش این تعادل، فین‌تک می‌تواند نه تنها نحوه پرداخت‌ها، بلکه نحوه درک ارزش تراکنش‌ها را دوباره تعریف کند. 💼🌐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *